Saturday, May 10, 2008

THE DAMNED U NOVOM SADU


U sklopu proslave Dana Evrope i Dana pobede nad fasizmom, 9. maja, imali smo priliku da vidimo koncert grupe The Damned. Koncert se desavao pored Dunava, u parku ispred Filozofskog Fakulteta. Inače, celu ovu manifestaciju je organizovao SKC Novog Sada.

Prvu predgrupu sam propustio, čuo sam kako su svirali Eighteen (Alice Cooper) i Gloria (Them).

Druga predgrupa su bili Piknik. Ovo je bio njihov prvi živi nastup. Svirali su svoj neočekivano žestok materijal. Njihov najpoznatiji singl Tebe Volim Ja ima mnogo komercijalniji zvuk. Gitarista je imao Pero Deformero majicu i gitaru oblepljenu Slayer nalepnicama. Pevač je koristio pitch shifter da bi dobio neki komičan efekat na nekoliko pesama (na primer Krastave Žabe). Tekstovi su im, kao što pevač kaže, debilni. U glavnom predstavljaju socijalni komentar, razni kompleksi koji obuzimaju pevača, lokalpatriotizam i ljubavnu tematiku. Najbolja pesma koju su odsvirali je bila Debeli.

Treća predgrupa su bili Blickrig. Svirali su odlično. Zvuk im je čist i upeglan. Pank koji sada sviraju liči na onaj kalifornijski. Dakle, prilično melodočan. Pristojan i efektan nastup.

The Damned su na binu izašli posle 10h. Perfektan zvuk. Članovi benda izgledaju sjajno uprkos godinama (svi preko 50). Prva stvar koja me je zaprepastila je kada sam primetio da klavijaturista Monty Oxy Moron izgleda kao Viv Savage iz Spinal Tap. Druga stvar koja me je veoma iznenadila je kada sam primetio kako je Dave Vanian nizak rastom. Uvek sam ga zamisljao kao krupnog dvometraša. Captain Sensible je bio jako dobro raspoložen. Zvuk njegove gitare je zaista moćan. Bubnjar Pinch je odlično svirao, juče sam tek shvatio da je bio i u grupi English Dogs. Dave Vanian je u početku izgledao prilično nezainteresovan, ali se kasnije malo razgalio. Verovatno zbog savršene publike koja je znala sve pesme, skakala i otpevala sa njim celu svirku.

Svirali su od prilike ovaj repertoar:

1. Love Song
2. Second time around
3. I just can't be happy today
4. Dozen girls
6. I fall
7. Neat, neat, neat
8. Dr. Jekyll and mr. Hyde
9. History of the World
10.Eloise
11.New Rose
(Najpoznatija The Damned pesma)
12 Anti-pope
13.Plan 9 Channel 7
14. Nasty
15.She
16.Ignite
17.Smash It Up (Ovde je bila najžesca šutka)

Plus jedan povratak na bis:


18.Melody Lee
19.Wait for the Black-out
20. Stretcher case
21. Noise, noise, noise

Pred binom je bio opšti haos. Ja sam bio u drugom redu i non stop sam skakao. Pao sam samo dva puta i oba puta su me dobri ljudi oko mene podigli pre nego što sam nastradao. U stvari, kada sam drugi put pao, bilo je ljudi i ispod i iznad mene! Najbolja stvar je bila kada mi se u opstoj gužvi i makljaži javio neki lik iz Debeljače! Ja ga ne znam, ali je on rekao da me zna iz Zanzibara. Pozdrav brate!

Na samom koncertu je bilo dosta Kovačičana, čak i jedan Padinac! Naravno, tu je bio i Živan iz Tomaševca. Hvala Saletu na gostoprimstvu nakon koncerta! Da sam morao da čekam prvi jutarnji voz poludeo bih! A on me je takodje upoznao sa Aleksandrom, devojkom koja zna za The Killers. Insistirao sam da slušamo Sam's Town kod Saleta, ali oni nisu delili taj moj entuzijazam.

Na svu sreću, zaspao sam pet minuta nakon sedanja na kauč...

Sledeći koncert NICK CAVE u junu!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home