Friday, August 12, 2011

KONCERT: Dátum Výroby, 12. 08. 2011. Club Two Wheels, Padina


U principu pocelo je tako sto kola nisu htela da upale. Na mojoj 128-ci je jutros crko akumulator i przeci se na suncu cekajuci autobus za Pancevo poceo sam da razmisljam o tome treba li ici veceras na svirku ili ne. Dumao sam o tome celo prepodne, treba li u petak uvece ici na koncert grupe koju cu ionako videti i u subotu?! Lomeci tako glavu nad tom prilicno jednostavnom dilemom uspeo sam svojim starackim rukama da u kesu punu upravo kupljenih knjiga strpam nezatvorenu flasu kokakole. Hladan napitak je naravno procureo po knjigama (oko 5000 dinara), dosta naruzivsi svaku a narocito preskupu knjigu/dnevnik/slikovnicu sa Rolling Thunder turneje Boba Dilana. Na kraju sam nekako dosao do zakljucka da cu ici na svirku ali samo pod uslovom uspem da nagovorim jos nekoga da ide sa mnom ...  

Dovukoh se nekako kuci i popodne je vise-manje proteklu u staroj dobroj igri cija pravila su mi odavno poznata: Ja posaljem SMS sa pitanjem "Svira taj i taj bend tamo i tamo, je li bi isla/isao sa mnom?" - a oni mi (sa ili bez vadjenja, uz ovo ili ono opravdanje - koje god im je tog momenta izgledalo najuverljivije) odgovore "Ne -  (- mogu, - ide mi se, - pobogu, naravno da ne!"). Na kraju sam imao skor od 0 voljnih da idu sa mnom na svirku te veceri. I tu se ja naravno zainatim, razjarim i na  svirku krenuh sam ...

Posto je koncert bio zakazan za 21:00 je sam se u Padini pojavio taman na vreme da malo procunjam po mestu dok se predgrupa (onako kako samo jedan ex-YU rock covers bend zna) divljacki ne izživi nad publikom. Naravno, kao sto to uvek biva ja pravim planove a neko se negde grohotom smeje - posto nisam znao gde je taj klub u kojem se odrzava koncert nazvao sam organizatora Živana da mi da neko uputstvo kako da stignem do Two Wheelsa (jedan od razloga zasto mi se nije islo na ovu svirku je upravo cinjenica da se odrzava u bajkerskom lokalu) samo da bi mi ovaj rekao da je sa bendom jos uvek tek na putu do Padine i da ce stici za jedno pola sata... Dakle, u tom momentu sam imao oko sat i po do koncerta, dva sata do svirke benda zbog kojeg sam dosao...

Nista, sjurih se do prve prodavnice uzeh pivo i odoh u park da buljim u prazno i guzvam limenku (cigarete sam ostavio davno). Posle piva iz ciste dosade odoh da jedem u pljeskavicarnicu simpaticnog naziva Pera Zdera. I posle klope doslo je vreme da predgrupa pocne da davi sa njihovim vidjenjem ex-YU hitova u rasponu od Riblje Corbe do Goblina. Sva sreca pa Two Wheels  nije bio daleko od parka pa sam  mogao da sedim tamo i otprilike procenim kada su priveli kraju taj njihov performans. Ipak, u klub sam upao bas kada su zavrsavali sa svojim nastupom i primetih da imaju publiku koja ocigledno voli to sto oni rade pa sam na kraju stekao nekvo kakvo-takvo postovanje. 

Konacno, tacno u ponoc na binu izlaze Dátum Výroby, hiperbrzi melodicni HC punk sastav iz mesta Bardejov u Slovackoj. Pet momaka na bini  -  Raďo - pevač, Tomáš - bas, Kamil - gitara, Kyjo - gitara i Maťo - bubnjar  =  praše nesto nalik No Use For A Name, Pennywise, Descendents, Millencolin, NOFX ... Ko prati savremeni slovacki pank lice pomalo i na Iné Kafe. Posto sebe nazivaju speed punk bendom dodaju i ultrabrze ritmove a koriste i duplu bas papuču. Nastup su poceli sa pesmom Táto Spoločnosť, čisto da otprilike postave pravila igre i  pokazu publici sta treba da ocekuje ove veceri. Usledila je jednako hiperbrza Druhý - i ono sto me je odmah odusevilo je to sto je bend svirao pesme jednu za drugom bez nekih pauzi. Na ovoj pesmi je postala vidljiva i efektna upotreba pratecih vokala sto opet doprinosi melodicnosti muzike koja bi mogla da se izgubi u tom sumanutom rasporedu gde brze ritmove smenjuju jos brzi ritmovi koje smenjuju efektni brejkovi. Treca je bila malo umerenija pesma Vahy spravodlivosti.

I tu je atmosfera u klubu postajala sve nepodnosljivija i ispred bine je ostalo mozda dvadesetak ljudi dok se ostala publika preselila napolje u bastu (pojma nemam zasto koncert nije bio na otvorenom). Momci se ipak nisu dali obeshrabriti i usledila je opet jedna ultrabrza - Viem. I opet ispod naslaga buke koju stvaraju dve gitare, bas i bubnjevi, buke koju za razliku od zive svirke na studijskim snimcima necujemo - izvire melodija koja sve to nekako drzi zajedno. Iako pesma Duchoprazdno na snimku (sa svakakvim gitarskim efektima i  klavirom) zvuci kao laka balada, veceras to niko ne bi nazvao baladom! Prvi kakav-takav kontakt sa publikom je bio pre sedme pesme - Pravidla. Momci su pokusavali nesto oko pesme da objasne publici ali se malo toga moglo cuti i razumeti. Malo ko je tu uopste znao nesto vise o bendu na bini i poenta je bila u tome da su ljudi dosli da se zabave i da skacu a ne da kontaju o cemu se radi u pesmama. Slede: Nemozne, Urob čo chceš, i Eva. Pred kraj je konacno je na red dosla moja omiljena pesma Laska je ojeb ...



... koja ima sjajan stih  Láska je ojeb, romantika pretvárka Ja nemám chuť na sladké lízatka Rozbije ti srdce, ukradne kamošov Kedy skončí tato trápna šou (jbg. stavite u google translator mrzi me sad da radim prepev)

I onda je kao bio kraj nastupa da bi na neku vrstu bisa bend izveo jos i pesme DivadloEU i Zaletnik. Koncert je zahvaljujuci sumanutom rasporedu i ludackom tempu zavrsen za sat vremena to jest tacno u 01:00.

Posle svirke sam progovorio par reci sa pevacem i otpalio brze bolje u pravcu parkinga. Bio sam izuzetno zadovoljan svirkom i presrecan sto je ispalo da su se svi koju su me danas popodne iskulirali ostali uskraceni za jednu odlicnu svirku ... Sutra je koncert u Tomasevcu, bice na otvorenom pa ce sigurno biti jos bolje! 

Vidimo se tamo ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home