Sunday, August 14, 2011

KONCERT: TUP Festival #6, 13. 08. 2011





... uvece je bilo vreme da otpalim za Tomasevac. Naravno sam, posto je cela moja ekipa na festival krenula popodne vozom. Stigao sam tamo posle 9h, zatekavsi drugare u razlicitim stadijumima pijanstva i raspustenosti, a bilo je i smorenih posto se ipak pokazalo predugo cekanje od popodneva do pocetka svirke - u to vreme jos ni tonske probe nisu bile pocele. Nasao sam se sa starim drugarima iz Temerina i posto se nismo videli skoro tri godine (od nekog festivala u Molu 2008. kada sam ja skoro umro od hladnoce - tako sto sam smoren od premora, guzve i dima kluba u kojem se odrzavala svirka, u gluvo doba noci, na nekih -20 otisao da spavam u kombi bez grejanja). Krenuse price ko je gde i ko je s kim i go sta radi i ko je dokle dogurao, ko je ziv a ko je umro sto rekose onomad Jelica i Gorica - prici nikad kraja.

Negde oko 22 su pocele tonske probe a ubrzo i sam festival. Prvo sto se dalo primetiti je veliki broj novinara i medijskih kuca - mislim da se tu motalo cak cetvoro kamermana! Svi koji su bili neko i nesto su davali intervjue i izjave! Izgleda da je ovaj vikend bio bas bas lisen svih vecih desavanja pa su se svi sjatili u maleni Tomasevac na maleni pank festival... Drugo sto sam primetio je bilo mnogo manje veselo ...Cetso se desi da na svirku ne dodje ocekivani broj ljudi. Bio sam na milion festivala malih, opskurnih, pank, noise, crust, grind, anarcho ... bendova i mnogi se mogu svrstati u neku od ove cetiri grupe:

1) Kada na festival dodje malo ljudi, ali se radi o posvecenicima koji znaju pesme, tekstove, poznaju se medjusobno i nekako iz nicega naprave sjajnu atmosferu i uprilice odlican sebi i bendovima na bini odlican provod.

2) Kada na festival dodje tako malo ljudi da se moze reci da publike ni nema jer su i na bini i ispred bine clanovi bendova koji ili sviraju ili gledaju svirku - medjusobno se podrzavajuci i hrabreci.

3) Kada na svirku dodje depresivan broj ljudi - kada u publici ima tako malo ljudi da se clanovi benda medjusobno trve oko potrebe da uopste izadju na binu i oko zelje da nastave da se u daljem zivotu uopste bave muzikom.

4) Kada na svirku ne dodje niko - kada se bendovi odluce da batale svirku i spakuju se u kombi i otpale kuci. Licno sam prisustvovao jednoj takvoj svirci kada su clanovi jednog poznatog benda shvativsi da su prodali samo 7 karata spakovali opremu i posle jednog pica za sankom krenuli kuci. 

U Tomesevcu smo imali nesto izmedju trece i cetvrte opcije. Dakle ako bi poredjali sve clanovi svih bendova koji su nastupili te veceri - njih bi bilo otprilike onoliko (ako ne i vise) koliko je bilo publike sa placenim kartama. No uprkos svemu oko pola 11 na binu izlaze Marienfeld   iz Vojlovice-Panceva. Hrabri momci su krajnje profesionalno i stojicki prosetali kroz svoj repertoar sprorog, teskog, neko bi rekao ramstajnovskog vidjenja slovacke tradicionalne muzike: Hej, dolina, dolinaKed som ja bol maly chlapcok,  Ej, Rozmarín, Rozmarín ... Zvuci vam cudno? Pa i jeste, ali nije lose ... Svirali su desetak pesama i zavrsili oko jedanaest.

 http://www.myspace.com/marienfeldmusic

Zrenjanince Madres Egoistas  sam zapamtio od prosle godine kada su nastupili u Tomasevcu i bili zaista sjajni! Ova trojka svira punk rock u fazonu Green Daya i Ramonesa. Ako zanemarimo par obrada koje smo culi, repertoar im je sacinjen od autorskih pesama, prilicno su uverljivi, zivi na bini (narocito ludi bubnjar), dosta komuniciraju sa publikom i prava je steta sto ispred bine nije bilo nikoga da pokrene sutku i skakanje jer su to momci zaista zasluzili. Culi smo sledeci repertoar: R'N'RBas stetaUdri ga bre!Zbogom JelenaOdvedi me odavdeBlitzkrieg Bop (Ramones), Bla, bla ...NLOPesma o tebi,Vremenska masinaShe (Green day), It's only turbo folk i za kraj Psihoterapija. Sve u svemu - nesto jace od pola sata odlicne svirke!

 www.myspace.com/madresegoistas

Slovaci Datum Vyroby su organizatora festivala dugo drzali u neizvesnosti svojim nepojavljivanjem u Tomasevcu. Parkirali su svoj kombi iza bine tek kada su Madres Egoistas zavrsavali svoj nastup. Posto su koristili svoju opremu trebalo je oko pola sata da se jedan set pojacala i bubnjeva skloni i postavi drugi sto je i mene i ostalu publiku prilicno smorilo. Posto sam cuo da su posle jucerasnjeg koncerta posteno zaglavili u Padini (do 8 sati ujutru) i da su dan proveli u Kovacici na bazenu u Relaksu, mogao sam da pretpostavim da ce biti manje-vise smoreni i neraspolozeni za svirku. Iako sam bio u pravu i iako su imali neke manje probleme sa zvukom kod prve pesme - momci su svirku odradili 100% profestionalno. dakle niko nije mogao da primeti da otaljavaju ili da se muce. Ono sto me je takodje nije iznenadilo je i veoma slican repertoar pesama kao u Padini, dakle posle uvodnog dela sa pesmamaTáto SpoločnosťDruhýVahy spravodlivostiViem, pa su onda u srednjem delu odvirali Dnes vecer,PravidlaNemozne?Urob co chcesEva i onda za kraj Laska je ojebDivadloEuropa i Zatocnik.

Poslednji bend koji je - negde posle 2h ujutru - nastupio na festivalu je bio alternativni musko-zenski post pank sastav Vise od Milimetra   iz Temerina. U tom momentu je ispred bine bilo bukvalno troje ljudi, racunajuci mene! Iza furioznog i na momente haoticnog gitarske buke kriju se anarhoidni i do bola cinicni politicki i socijalni komentari. Izmedju ostalog culi smo i sledece pesme: PutujSivoSlobodni radikaliLjubim bebe (ljubim bebe za kamere, ljubim bebe za medije, dajem dedi za kamere, dajem babi za medije, robim tate za glasove, varam mame za glasove), Cika Pahomije (moralne amebe, drustveni paraziti, lako je decu guziti, iza mantije se skrivati), Marionete (udri po pameti druze, slomi kosti inteligencije, pogledaj kolone su sve duze, ne prezi od intervencije, pokazi svoje vernosti meru, ne obracaj paznju na ljude, misli na svoju karijeru, narod je stoka, tako treba da bude, marionete, opet daju svoj doprinos nauci, njiihova nastavna sredstva su njihovi pendreci), Stari smradovi ... Posto nisu svirali puno novih pesama uzivao sam ponovo slusajuci meni dobro poznat repertoar. Zao mi je sto moram da ponovim ali uveren sam da da je bilo ljudi izginuli bi od sutke i skakanja slusajuci energican nastup ove grupe. Ovako - da citiram drugaricu Dijanu, Tomasevac, 0 bodova!

 http://www.myspace.com/viseodmilimetra 

Malo kasnije tokom svirke mi je prisao jedan poznanik koji je na festivalu bio zaduzen za ozvucenje i binsku opremu sav  zacudjen potpunim odsustvom publike na festivalu, kroz pricu sam shvatio da oni jos nisu placeni i da je sav njihov celodnevni posao najverovatnije ispao za dzabe ... Teska stvar za svariti u tri ujutru pa sam sa festivala brze bolje otpalio ni trideset sekundi nakon poslednjeg udarca po dobosu ... Prilicno nezadovoljan celokupnim utiskom oko posecenosti festivala, jureci kroz puste i pitch black mracne predele, opustao sam se nagarivsi u kolima Sisterse do daske, neizmerno uzivajuci u pesmi Afterhours. Ali to jos nije bio kraj, trebalo je i otici u kafanu da se sa drustvom koje je bilo na festivalu malo srede utisci i zalije gorak osecaj razocarenja, ali to je vec druga prica ...  

One day I came home very late. It was the next day!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home